KeriKeri 8 - 12 Januar - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu KeriKeri 8 - 12 Januar - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu

KeriKeri 8 - 12 Januar

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Zeilboot

22 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

8 – 12 Januari 2007

14500 nautical mijl heeft Roxy meer dan eens te kennen gegeven dat het haar grootste wens is weer te kunnen paardrijden. Steeds op Nieuw-Zeeland vertroost, moeten wij haar direct bij aankomst bij een ponykamp inschrijven. Hier zijn net de zomervakanties begonnen. Vanuit Auckland rijden moeder en dochter na Oud en Nieuw terug naar het 250 km noordelijk gelegen KeriKeri. Zonder een afscheidstraantje zwaait ze me uit en gaat ze voor vijf dagen in een vreemd land in een andere taal, zonder bekende kinderen of vriendinnen tussen de paarden zitten. Ik moet even slikken. Een beetje beteuterd begint moeders voor zichzelf een “van de boot weg programma” samen te stellen. Terug rijden is niet echt de bedoeling, aangezien de snelweg 10 km achter Auckland ophoud en River en Vincent voor de verandering in hun eentje willen gaan … zeilen, vissen en surfen. Mijn programma begint aardig vol te raken met gezichtsbehandelingen, modderbaden, pedicure, manicure en… paardrijden. Een luxe die ik mij 17 maanden niet meer heb gepermiteerd en deze ontbering met gemak heb kunnen doorstaan, maar nu even niet. Na vijf dagen haal ik mijn grote meid gelukkig en voldaan op. Lees zelf haar verhaal.

14500 meilen hat Roxy genoergelt, das sie wieder reiten moechte. Immer wieder haben wir sie auf NeuSeeland vertroestet. Einmal hier angekommen muessen wir sie direkt bei den Reiterferien anmelden. Hier fangen Weihnachten naemlich die Sommerferien an. Von Auckland aus fahren Mutter und Tochter nach Silvester mit dem Auto zurueck zu dem im Norden gelegene Kerikeri. (250 km) Ohne mit der Wimper zu zucken oder eine Traene zu vergiessen, steigt sie aus dem Auto, um fuer fuenf Tage, in einem fremden Land, in einer anderen Sprache, ohne bekannte Freundinnen und Familie unter Pferden zu sein. Selbst ich habe einen Kloss im Hals. Ein bischen durcheinander fange ich an ein “Von dem Boot weg Programm” auf zu stellen. Ich wollte naemlich nicht mehr zurueckfahren, da die Autobahn 10 km hinter Auckland aufhoert und River und Vincent zur Abwechslung mal … segeln und fischen wollen. Mein Programm fuellt sich schnell mit Gesichtsbehandlungen, Moorbaedern, Pedikure, Manikure und … reiten. Einen Luxus den ich mir 17 Monate nicht mehr geleistet habe. Diese Entbehrung habe ich gerne hingenommen, aber jetzt mal eben nicht. Nach fuenf Tagen hole ich meine ueberglueckliche, grosse Tochter wieder ab. Sie berichtet selbst ueber ihre Erlebnisse.

• 23 Maart 2007 - 15:00

Carsten Und Elli:

Schön mal wieder was von euch zu hören
    bzw.zulesen .Es freut uns das es euch gut geht,eine schöne Zeit in Neuseeland noch.Liebe Grüße Carsten und Elli