Auckland 27 december - 8 Januari 2007 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu Auckland 27 december - 8 Januari 2007 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu

Auckland 27 december - 8 Januari 2007

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Zeilboot

19 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland 27 december – 8 Januari 2007

Na de kerst zijn we Richting Auckland gezeild. Na negen maanden op blote voeten gelopen te hebben, was het wel even weer wennen, dat je in de grote stad maar beter schoenen kunt dragen en in een restaurant met mes en vork eet. Om een compleet Oud en Nieuw te hebben zijn we voor de nare bruik genaamd “oliebollen” nog speciaal naar de stad gereden om een recept van de AlberHein Site te downloaden. Die staan namelijk niet in de kookboeken van Jamie. Uiteindelijk begon het fest op OudJaars dag en hebben we het nieuwe jaar met onze frienden Henk, Emma, Laura, Puck, oliebollen en champagne ingeluid. Vanaf de Pelikaan hadden we uitzicht op een voortreffelijk vuurwerk dat van de beroemde Skytower afgeschoten werd. Nog even moest ik terugdenken aan het jaar ervoor. Onze Nieuwjaarsviering op de Atlantische Oceaan. Op de hand sturend richting Kaap Verde. Vincent moest me in mijn arm knijpen om te bevestigen dat we in 16 maanden twee grote oceanen hebben overgestoken en al weer halverwege onze reis zitten. Emma en Henk hebben ons de rest van hun verblijf overmatig verwend. Na een aantal keren uit eten, stelden ze ons ook nog de laatste avond hun hotelkamer ter beschikking zodat wij weer eens in het genot van een warm bad en een kingsize bed kwamen. Vooral het bad was pure luxe voor ons. Iedereen heeft er twee tot drie keer gepoedelt.

Nach den Weihnachtstagen sind wir Richtung Auckland gesegelt. Nach neun Monaten Barfuss, mussten wir uns wieder daran gewoehnen, das man in der Stadt besser Schuhe traegt und im Restaurant mit Messer und Gabel isst. Fuer den hollaendischen Brauch, Silvester “Oliebollen” (so etwas wie Krapfen) zu backen, sind wir extra in die Stadt gefahren um uns ein Rezept vom Internet zu holen. Solche Rezepte stehen eben nicht in den modernen Kochbuechern von Jamie Olivers. Letztendlich haben wir am Silvesternachmittag zusammen mit unseren Freunden Henk, Emma, Laura und Puck, Oliebollen und Champagne zu feiern angefangen und das neue Jahr in allen Ehren begruesst. Von dem Pelikaan aus hatten wir eine vortreffliche Aussicht auf das Feuerwerk das von dem beruehmten Skytower in Auckland abgeschossen wurde. Ein Jahr zuvor waren wir noch auf dem Atlantischen Ozean unterwegs zu den KaapVerden. Vincent musste mich noch kurz in den Arm kneifen um zu bestaetigen, das wir in 16 Monaten zwei Ozeane ueberquert haben und uns eigentlich schon wieder halbwegs unserer Weltreise befinden. Den Rest der Woche haben uns Emma und Henk mehr als verwoehnt. Nachdem wir ein paarmal zusammen aus Essen waren, stellten sie uns auch noch am letzten Abend ihrer Abreise ihr Hotelzimmer zur Verfuegung, so das wir mal wieder in den Genuss von einem Bad und einem normalen Bett kamen. Vor allem das Bad war reiner Luxus fuer uns. Wir haben alle zwei bis dreimal darin gepudelt.

• 20 Maart 2007 - 05:41

Henk En Inge V.d.Ven:

Hoi allen. Wat een verhaal en belevenissen, hebben jullie. Geweldig hoor. Wij maar in dit kleine landje. Jullie kunnen bij terugkomst niet meer wennen. Verder met jullie alles goed. Metons ook. Volgende week heb ik contact met je ouders. Liefs en een goede vaart Henk en Inge

• 01 April 2007 - 20:10

Berend Werkman:

Vandaag vierden we de verjaardag van Emilie Ledeboer en we hoorden daar dat jullie al zo ver aan de andere kant van de wereld zitten.Wij zijn nog op de Pelikaan geweest toen die bij Bronsveen in aanbouw was,en later in Scheveningen toen jullie daar lagen.Inmiddels hebben we zelf ook een schip.Nog 12 dagen werken en dan : pensioen! En varen maar.
    We blijven jullie avonturen volgen op de website.
    Op de foto's maakt jullie gezin een gelukkige indruk.Fantastisch!Goede reis,veel avonturen en een goede gezondheid toegewenst!

Berend en Sally Werkman-Bubbers

• 04 April 2007 - 20:05

Jacky En Robbert:

Hallo daar,

"Long time no see" Het was alweer even geleden dat we jullie berichten en foto's in zagen, maar we zijn weer helemaal bij. Mensenlief wat geweldig toch allemaal. Goed te horen dat het jullie zo goed vergaat. We voelen ons wel een beetje saaie sufkoppen als we onze beslommeringen naast jullie avonturen zetten. Het is mooi dat wij op afstand toch ook een beetje mee mogen avonturen met jullie. Goed bezig hoor!!
    Take care en veel liefs van ons allen
    P.S. Mooie vissen.........