Canarische Eilanden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu Canarische Eilanden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu

Canarische Eilanden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Zeilboot

10 November 2005 | Spanje, Madrid

hoi allemaal!
hoe is het daar? hier goed op de pelikaan! ik heb al een vriendin op de wereldreis. ze is engels en heet Jay. ze is 11 jaar. River heeft een vriendje die heet Sem. Zij zijn ook zus en broertje. ze hebben vaak ruzie, sem en jay . ik en river kunnen al heel goed engels. groetjes Roxy

hallo alle miteinander!
wie gehts? hier auf dem Pelikan gut. ich habe schon eine Freundin auf unserer weltreise. Sie kommt aus England und heisst Jay, 11 jahre. River hat einen freund der heisst sem. Sie sind auch bruder und schwester und zanken sich oft. river und ich koennen schon gut englisch. gruesse roxy

Donderdag 3 november 2005 hebben we Portugal kunnen verlaten. Eindelijk was er weer wat noordelijke wind in aantocht. We verlieten de Baai van Alvor rond 15.00 uur en hebben de geheele reis tussen de 25 en 35 knopen gehad, heel hard werken dus. We haalden constant tussen de 6 en 7 knopen en af toe zelf 8. Maandag ochtend 7 november waren we al op plaats van bestemming. We bevinden ons nu op Isla Graciosa een klein, rustig Eilandje boven Lanzarote. Hier zullen we voorlopig even verblijven, om onze spaanse taal wat te verbeteren en een wat uitgebreider verhaal te schrijven.

Donnerstag den 3ten november haben Portugal endlich verlassen koennen. Endlich ist wieder Nordwind im Anzug. Wir haben das Deltagebiet von Alvor um 15.00 Uhr verlassen koennen und haben auf der gesammten Reise zwischen 25 und 35 Knoten Wind gehabt. Wir haben eine konstante Schnellheid von 6 bis 7 Knoten gehabt, manchmal sogar 8. Ein hartes Stueckchen Arbeit also. Montag morgen waren wir schon am Ziel, eine kleine Insel namens Isla Graciosa, nah bei Lanzarote. Hier werden wir eine Weile verbringen, um unser Spanisch zu verbessern und einen laengeren Bericht zu schreiben.

• 10 November 2005 - 23:32

Sjoerd En Annette:

Gefeliciteerd met deze snelle overtocht!
    alles weer onder controle, zo te lezen.
    de Pelikaan doet het blijkbaar ook goed met jullie als bemanning, met de complimenten dus ook voor dit Kees Kornaat ontwerp en de werf van Bronsveen als bouwer.
    Onze voorbereiding gaat nog even door, in april 2006 is het ook voor ons zover. Wellicht ontmoeten we elkaar, somewhere, someplace, board to board met twee mooie Kvase's!
    Het ga jullie god en leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen. How do en haal eruit wat erin zit, live..and life.

• 11 November 2005 - 09:52

Edwin:

Leuk weer iets van jullie gehoord te hebben. Wij zitten momenteel in Kuala Lumpur.

Wendy, Bibi en Edwin

• 11 November 2005 - 10:42

Emma:

Lieve Schatten,

Fijn dat jullie geen heimwee hebben, maar wij nissen jullie wel heel erg...
    Gelukkig komen we volgend jaar naar jullie toe!
    Heel veel liefs,'t ziet er goed uit!
    HELP

• 11 November 2005 - 14:25

Groep Van Bianca:

ik vind het leuk dat jullie hebben geschreven ik hoop dat jullie terug koomen sam

ik vind het jammer dat julli weg zijn. o wei hebben nog iets te vertellen laura hat haar arm gebbrokken. op tekenles is het heel leuk
    groetjes van celine en cathalijn

eey river hoe gaat ie man. is het leuk? was het leuk in portugal?????? ga je ook naar feel vriendjes?? maar ja ik moet gaan doeiiiiii!!!!!!!!! David

heey roxy en river.
    Hoe gaat het
    met jullie?
    met ons gaat het goed
    vinden jullie het leuk daar
    hebben jullie mooi weer
    en slapen jullie daar lekker.
    is het leuk op het eiland van spanje.
    waren de buitenlessen leuk
    hoeveel talen weten jullie
    caitlin en gabriella

Lieve Roxy en River,
    Ik ga er vanuit dat jullie al heel veel geleerd hebben. Ik vind het leuk om te horen dat jullie al vriendschappen hebben gesloten. Hoe gaat het op school, lukt het allemaal een beetje? De volgende keer zullen andere kinderen een berichtje aan jullie sturen.
    Groetjes ook aan jullie ouders Bianca

• 13 November 2005 - 19:55

Tukker:

Hallo Pelikaan-crew,

Super dat jullie snel naar de Canarische weilanden zijn gezeild. De Volvo ocean race komt daar een deze dagen ook langs. probeeer ze niet bij te houden, geniet maar lekker van wat de Spaanse eilanden te bieden hebben.
    Hier in Holland hebben we gisteren Herr Mohr en gevolg binnen gehaald. Fam. Boelsma was buitengaats en hield het (ook deze keer) niet droog door de grondzee aldaar:-)
    Van winter is hier geen sprake...vanmiddag met korte broek en t-shirt lekker in het zonnetje gezeten.

Veel plezier daar met het eiland hoppen en ......behouden vaart!

Hedda, Anne en Tukker

PS 05 december zal ik nog wel ff aan jullie denken!

• 14 November 2005 - 01:18

Bakero:

Grote kans dat ik jullie heb zien zeilen :-) Ik werk op Lanzarote en was afgelopten week in het noorden vlakbij Graciosa. Komende week ga ik er weer zelfs mountainbiken!!!

www.bakero.waarbenjij.nu

• 14 November 2005 - 07:45

Maarten En Petra:

Hallo pelikaantjes !
    Mooi dat de tocht nu echt begonnen is met een eerste echte overtocht! echt gaaf ! Hier is Scheveningen gaat alles ze gangetje, Manouk gaat lekker naar school en is begonnen met skaten wat ze heel goed doet. Af en toe lopen we even langs jullie huisje om de boel in de gaten te houden ! Hou jullie taai taai

Liefs maarten en petra

• 14 November 2005 - 13:29

Familie Zwemmer:

harstikke leuk dat julie nu op de canarische eilanden zijn aan gekomen wij volgen julie via de weblog hartstikke leuk
    fleur doet de groeten aan roxxanne behouden vaart en tot snel

• 15 November 2005 - 08:14

Yves Catherine Simon Axelle:

Alles goed ginds,zijn net terug uit Biarritz super golven.
    Belde met je broer,zal je pakketje opsturen naar Canarias

• 15 November 2005 - 18:37

Marit Van De Montessori:

heey roxy en river hoestiej met mij goed cool dat je al vrienden hebt. doei doei, smakkelllllllssssssvan marit

• 15 November 2005 - 18:44

Marit:

heeeeeeey alles kids....... jes am hoop farry good...... hahahaha roxy en river kunnen het vast beter marit

• 16 November 2005 - 11:41

Ruud~:

Liep Tukker deze week nog in zijn korte broek.. Nu is het onder de 10 graden en een noorder storm met mogelijk sneeuwbuien :( Misschien even op het 'zuid' een surfsessie houden :) Veel plezier op de eilanden, volgens mij is het surfseizoen nu op Lanzarote.
    Groeten uit Scheveningen

• 20 November 2005 - 13:31

Henk En Ellen Huisman:

Hallo zeeen trotseerders.

Leuk op steed op de hoogte te worden gehouden van de reis.
    Hebben jullie soms ook nog foto's om je verhalen te verlevendigen. Er is voorlopig ruimte voor 100 stuks op je internet reisverslag.

Groeten

• 22 November 2005 - 19:30

Laura:

Heey River!!!!!!
    Alles goed op wereldreis!?!?
    met mij gaat alles goed en trouwens mijn gips is er af!!!
    Mis je mij river???
    ik jou wel.
    groetjes laura x-x-x

• 25 November 2005 - 17:57

Henk Van Der Ven:

hoe is het in het waeme spanje.is je vader ook daar. ik heb vandaag met je moeder gesprokengr henk

• 30 November 2005 - 13:22

Cees:

E3eejeej alles goed daar?
    hoop dat jullie niet al te hard zijn getroffen door de storm van de afgelopen week. Ciao Cees

• 04 December 2005 - 07:05

Henk Van Der Ven Vriend Van Je Ouders:

Hoi hoe is het op de warme eilanden daar Is je vader er nog. Vorige week met je moeder gesproken. Wat is zij trots op jullie. Wat een onderneming.EEn droom hebben is al geweldig maar een droom waarmaken is geweldig

• 07 December 2005 - 14:46

Eefje:

Haaj haaj! Hoesty? Met ons super! Leuk dat jullie vrienden hebben! Is errug gezellig?

kussiezzsmakselzzzoentjezz
    Van Eefje

• 07 December 2005 - 14:50

Eefje:

Ik bedoel LEUKE vrienden hebben!

XxXxXxXxX Eefje

• 09 December 2005 - 11:43

Piet (zwarte):

05 december was afgelopen x heel anders......

Kus,

Sint

• 10 December 2005 - 18:37

Laura:

Heey Roxy en River,
    alles leuk op de pelikaan???
    Fabienne, Nienke, Lotta en ik missen jullie heel erg.
    hou me op de hoogte van wat er allemaal gebeurd!!!
    en ik kan nu al niet wachten tot dat jullie terug komen.
    nou ik moet maar weer eens gaan doeidoei
    x-x-x groetjes Laura
    ps:ik mis
    river natuurlijk ook!!!

• 11 December 2005 - 11:01

Eric En Ria:

Hallo familie,

de orkaan goed doorstaan begrepen wij van Arthur, wat staat er nu op jullie programma? Eerst Kerst vieren op de Canarische eilanden en dan door? Zo te zien gaat alles wel lekker, hoe zijn de Kerstrapporten van River en Roxy of heeft de juf een bevooroordeelde mening en is ze niet helemaal objectief? Ze zal wel een goed rapport geven, want het is natuurlijk ook gelijk een rapport voor haar zelf. Nou genoeg flauwekul, hier gaat alles verder oké, alleen moeten we even wennen aan de lage temeraturen, het is tenslotte al even geleden dat we ermee werden geconfronteerd. Verleden jaar om deze tijd was Eric net klaar met de marathon van Hawaii in een temperatuurtje van een graad of 22 ('s ochtends om 8.30 uur) dat waren nog eens tijden. Jullie zullen nu wel hetzelfde ervaren, lekker altijd in je korte broek, je hoeft jezelf niet af te vragen wat je die dag zal aantrekken, heerlijk!! Wij gaan nu het huis versieren met de kerstlampjes, een jaarlijks terugkerend ritueel en zeker een halve dag werk. We zullen wel een fotootje sturen als het klaar is. Wij nemen aan dat bij jullie ook de kerstverlichting al in het wand hangt en een piek bovenop de mast staat. Als we jullie niet meer spreken, fijne feestdagen en een heel goed 2006. No hurries en no worries,

groetjes Eric en Ria