Waiheke Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu Waiheke Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu

Waiheke Island

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Zeilboot

27 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Waiheke Island 14 Januari – 19 Januari 2007

Een uurtje met de Pelikaan vanuit Auckland ligt het eiland Waiheke. Het is een van de 65 eilanden in de Hauraki Gulf. Waiheke heeft een alternatieve reputatie vanwege zijn boerderijen, wijn- en olijfgaarden en kunstenaars. Er zijn relaxte baaitjes met witte stranden. River kan zijn verjaardag (15/1) voor het eerst in de zomer vieren. We organiseren een BBQ op het strand. Het schip Nanu met vijf kinderen ligt naast ons voor anker en het parteitje met surfen, bodyborden en voetballen is compleet. Het wordt een van de eerste echte zomerdagen in NieuwZeeland. Nog voor dat we Steve en Jane, de koffieroosters van Waiheke, persoonlijk een handje kunnen schudden zijn we via via al voor een BBQ bij hun thuis uitgenodigd. Zo ervaren we steeds weer opnieuw de NieuwZeelanders als erg spontan, enthousiast en gastvrij. Eind van de week varen we terug naar PineHarbour aan de oostkant van Auckland. River heeft een flinke keel ontsteking en Roxy buikgriep. Het valt op dat we maanden niets mankeren en zodra we onder de mensen komen wij de volle lading aan ziektes over ons heen krijgen.

Mit dem Pelikaan eine Stunde von Auckland aus liegt die Insel Waiheke. Es ist eine von den 65 Inseln im Hauraki Gulf. Waiheke hat einen alternatieven Ruf, wegen seinen Biobauern, Wein- und Olivengarden und Kuenstlern. Es gibt schoene Buchten mit weissen Straenden. River kann zum ersten Mal seinen Geburtstag im Sommer feiern. Wir organisieren eine Grillparty auf dem Strand. Das Schiff Nanu mit fuenf Kindern liegt neben uns vor Anker, so dass eine Kinderparty mit Surfen, Bodyborden und Fussball komplett ist. Es einer der ersten richtigen Sommertage in NeuSeeland. Noch bevor wir Steve und Jane, die Kaffeeroester von Waiheke, persoenlich kennenlernen sind wir via via zum grillen bei ihnen zu Hause eingeladen. So erfahren wir immer wieder aufs neue, das die Neuseelaender spontan, enthousiast und gastfreundlich sind. Ende der Woche fahren wir zurueck zu PineHarbour auf der Ostseite von Auckland. River hat eine Halsentzuendung und Roxy Bauchgrippe. Es faellt uns auf das wir monatelang keine Krankheiten haben, aber sobald wir wieder unter die Menschen kommen kriegen wir immer die volle Ladung.

• 12 April 2007 - 19:33

Corry:

Heerlijk zo zweven vrij als een vogel nou dat zijn jullie zeker levensgenieters!!Ik hoop dat jullie het nog allemaal kunnen opslaan in jullie hersenen al die indrukken Het gaat jullie goed