Auckland Great Barrier Rotorua Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu Auckland Great Barrier Rotorua Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zeilboot De Pelikaan - WaarBenJij.nu

Auckland Great Barrier Rotorua Auckland

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Zeilboot

06 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Auckland - Great Barrier – Waiheke - Auckland - Rotorua 22 Januari – 16 Februari 2007

In de haven van PineHarbour bereiden we ons voor op de komst van oma en opa uit Duitsland. De Pelikaan krijgt een grondige poetsbeurt en maandag 22 januari rijden we naar het vliegveld. Deze keer gewapend met varenkransen. Na 19 maanden zie ik voor het eerst mijn ouders terug. De eerste uitstapjes ondernemen we in de buurt van Auckland om ze van de meer als 30 uur durende reis bij te laten komen, maar al eind van de week varen we de haven uit om een kort uitstapje naar ons favoriete eiland Waiheke te maken. Het is een bijzonder mooie en rustige zeildag, zodat we onderweg besluiten om naar het 45 mijl verder gelegen wonderschone Great Barrier Island door te zeilen. Great Barrier is ruig en groen aan de westkant en heeft heerlijke verlaten surfstranden aan de oostkant. We hebben veel plezier in de Smokehousebay. Een door zeilers ingericht strandje waar je je was kan doen, een warm bad kan nemen of je vis kan roken. Er vliegen zelfs Papagaaien over de baai heen, de zogenaamde kaka’s. Vanuit Port Fitzroy ondernemen we een aantal uitstapjes over het eiland. Vincent beklimt de Mount Hobson, terwijl wij met oma en opa een bad onder een waterval nemen. Great Barrier mag zich met recht een van de mooiste eilanden ter wereld noemen. Na twee weken zeilen we terug naar Coromandel, maar blijven hier maar een nacht, omdat we door de steile kust en het grote verval niet aan land kunnen. Langzaam moeten we ook aan de terugreis denken als we oma en opa nog een beetje van NieuwZeeland willen laten zien. Vanuit Coromandel vertrekken we eerst richting Waiheke Island. Tijdens de overvaart hebben we 45 knopen wind. Oma komt erachter dat ze eigenlijk zeebenen heeft. In Waiheke krijgen we een warm welkom van Jane en Steve. Na drie dagen brengen we de Pelikaan naar de haven van HalfMoonBay om vanuit daar richting Rotorua met zijn thermische bezienswaardigheden te vertrekken. Het is raar om in een stad te slapen die voor je gevoel als een tijdbom is. Overal zijn er dampende meertjes en bubbelende modderpoelen. De aarde kookt. Zelfs in de tuinen van de mensen zie je waterdamp opstijgen die naar rotte eieren stinkt. De Pohutu Geiser ligt op loopafstand. Verwonderd zitten wij ernaar te kijken. Rotorua is ook een belangrijk centrum van de Maori cultuur. We nemen oma en opa mee naar een NieuwZeelandse schapenshow. Immers is dat van hun een jarenlange hobby geweest. Vincent, River en Roxy maken ook nog een vrije val in een vrijevalsimulator. Via Tauranga varen we na een week weer terug naar Auckland voor een bezoek aan het centrum. Langzaam is het tijd voor de afscheid.

Im Hafen von PineHarbour bereiten wir uns auf die Ankunft von Oma und Opa aus Deutschland vor. Der Pelikaan wird gruendlich gereinigt und Montags den 22ten Januar fahren wir zum Flughafen in Auckland. Diesmal ausgestattet mit Farnkraenzen. Nach 19 Monaten sehe ich zum ersten Mal meine Eltern wieder. Die ersten Ausfluege unternehmen wir in der Naehe von Auckland um sie von der mehr als 30 Stunden dauernden Reise ausruhen zu lassen. Aber schon am Ende der Woche verlassen wir den Hafen um einen kurzen Ausflug, zu unserer Lieblingsinsel Waiheke zu machen. Es ist ein besonders schoener und ruhiger Segeltag, so das wir unterwegs beschliessen zu der 45 Meilen entfernten Great Barrier Insel zu fahren. Von der Great Barrier Insel sagt man, das sie noch wie NeuSeeland in alten Tagen ist. Auf der Ostseite ist die Insel wild und gruen, auf der Westseite gibt es traumhaft, verlassene Surfstraende. Wir haben viel Spass in der Smokehouse Bay. Der kleine Strand ist von Seglern eingerichtet und man kann hier seine Waesche woertlich durch die Mangel drehen , ein Bad nehmen oder seinen gefangenen Fisch raeuchern. Es fliegen sogar Papageien in der Bucht, die so genannten Kaka’s. Von Port Fitzroy aus unternehmen wir einige Ausfluege ueber die Insel. Vincent besteigt den MountHobson, waehrend der Rest mit Oma und Opa ein Bad unter dem Wasserfall nimmt. Great Barrier ist die groesste Insel im Hauraki Gulf und darf sich mit Recht eine d

• 17 April 2007 - 07:06

Ron Van Der Meer:

Hallo Iris en vincent. Gisteren waren we op de crematie van ome aad, en je vader en moeder waren er ook dus ik gelijk naar jullie gevraagt.Onwijs gaaf wat jullie doen en wat een mooie jullie nog foto,s.Hoelang blijven jullie nog weg van huis ik zal jullie mijn imail geven dan hoor ik misschien nog wat.rvd.meer@tiscali.nl Ik hoop dat alles verder goed gaat en dat jullie maar heelhuids thuis komen Groeten van mij en caroline.

• 21 Mei 2007 - 19:36

Gerda Und Willi:

Hallo Ihr Weltenbummler,
    viele Grüße aus Niedersfeld. Nachdem uns Oma Marlies einen begeisterten Kurzbericht gegeben hat, mussten wir doch unbedingt Oma Marlies und Opa Josef in der weiten Welt sehen. Die Bilder lösen bei uns echtes Fernweh aus. Im Juli werden wir in Australien etwas dagegen tun, dann seid Ihr sicher schon in ganz anderen Gefielden. Vincent weiss auch wer ich bin, vor vielen, vielen Jahren stand er als Fotomodell beim Surfen auf dem Hillesee vor meiner Kamera.Schöne Reise noch und jederzeit genug Wasser unterm Kiel.

Gerda und Willi Schmidt aus der Stammerke